17 września 2013

Sałatka brokułowa z wędzonym serem

Sałatki makaronowe należą do moich ulubionych. Potrafią zastąpić mi każdy posiłek, od śniadania po kolację. Można do nich dorzucić ulubione warzywa, zrobić wersję wegetariańską albo z mięsem. Dzisiejsza sałatka brokułowa zawiera moją ulubioną kukurydzę i czerwoną cebulę, które stanowią świetny dodatek smakowy, jak i kolorystyczny. Sałatka jest wyrazista w smaku dzięki wędzonemu żółtemu serowi i sosowi czosnkowemu. To moja pierwsza i z pewnością nie ostatnia sałatka z brokułem w roli głównej.

Przepis z Wielkiego Żarcia, z moimi zmianami
Składniki:
- 1 szklanka drobnego makaronu
- 1 brokuł
- 1 czerwona cebula
- 3 jajka, ugotowane na twardo
- 150 g wędzonego sera
- puszka kukurydzy
Sos czosnkowy:
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 2 łyżki majonezu
- 1/2 łyżeczki oregano
- 1 ząbek czosnku, rozgnieciony 

Składniki na sos mieszamy i odstawiamy do lodówki. Makaron gotujemy al dente. Brokuła dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 10 minut. Ugotowane jajka oraz czerwoną cebulę kroimy w drobną kostkę. Ser ścieramy na tarce. Mieszamy makaron z brokułem, cebulą, kukurydzą, jajkami oraz serem. Doprawiamy do smaku świeżo mielonym pieprzem i solą. Polewamy sosem i całość mieszamy. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...