29 grudnia 2013

Sernik orzechowy

Chociaż orzechy uważane są za symbol jesieni, dla mnie kojarzą się bardziej z okresem świątecznym. Dlatego na Wigilię przygotowałam sernik orzechowy, którym dziś się z Wami dzielę. Zachwyty nad nim nie miały końca. Zasmakował nam tak bardzo, że chyba przygotuję go ponownie na Sylwestra. Pyszna warstwa orzechowa w połączeniu z kremowym waniliowym serem jest po prostu przepyszna. Pierwszy raz robiłam sernik, gdzie w masie serowej zamiast masła dodaje się śmietanę kremówkę. Dzięki temu sernik jest bardziej kremowy i lekki. Pomimo, że jestem fanką ciężkich serników, ten uplasował się wysoko na mojej liście. Spróbujcie koniecznie!

Przepis z Moich Wypieków
Składniki na tortownicę o średnicy 22-24 cm:
Ciasto:
- 1 i 3/4 szklanki ciastek zbożowych, pokruszonych
- 1/3 szklanki masła, rozpuszczonego
Warstwa orzechowa:
- 2/3 szklanki golden syrupu albo miodu
- 1/3 szklanki masła, rozpuszczonego 
-1 łyżka ciemnego cukru brązowego
- 2 jajka, rozbełtane
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 1,5 szklanki orzechów włoskich, posiekanych
Masa serowa:
- 750 g białego sera 3-krotnie mielonego
- 1 szklanka brązowego cukru
- 4 jajka
- 2 łyżki mąki
- 2/3 szklanki śmietany kremówki
- 1 łyżeczka esencji waniliowej

Ciastka mieszamy z masłem do uzyskania konsystencji "mokrego piasku", a następnie przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem. Podpiekamy w temp. 175°C przez 6 minut. Składniki z warstwy orzechowej mieszamy w garnku i ciągle mieszając podgrzewamy przez ok. 10 minut aż masa zgęstnieje. Przekładamy na podpieczony spód. Ser ucieramy z cukrem, dodając esencję waniliową oraz jajka. Następnie dodajemy mąkę, a na sam koniec kremówkę. Całość dokładnie mieszamy. Wylewamy ser na warstwę orzechową. Pieczemy w temp. 175°C przez ok. 1 h. Po upieczeniu studzimy przez min. 4 h, a najlepiej przez całą noc w lodówce. Smacznego

9 komentarzy:

  1. Mniam sernik orzechowy :)
    Aż mi ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda doskonale! i tak też musi smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic co orzechowe nie ma prawa być niedobre... Sernik wygląda BOSSSKO!!!:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny! Sernika z orzechami jeszcze nie jadłam, ale musi być pyszny. Zapisuję przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi właśnie tak samo jak Tobie, orzechy kojarzą się bardziej z zimą :) Na Święta zrobiłam sernik z orzechowym wierzchem, ale ten na orzechowym spodzie wydaje się chyba jeszcze bardziej apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko co orzechowe musi być obłędne w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny! aż oko cieszy. zapewne i podniebienie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, wygląda cudnie :) Pyszny musiał być - kremowa masa serowa i chrupiące orzechy... Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...