20 października 2014

Sałatka z kaszą kuskus

Kasza kuskus to była miłość od pierwszego kęsa. Dzięki niej praktycznie zapomniałam o ryżu czy ziemniakach. Stanowi świetny dodatek do mięs czy ryb. Najczęściej mieszam ją z pomidorem, ogórkiem, cebulą i odrobiną oliwy z oliwek. Dzisiaj dorzuciłam jeszcze ciecierzycę, a pomidora zastąpiłam papryką. Idealna sałatka do pracy, szkioły, na uczelnię czy po prostu na smaczny i zdrowy obiad. 

Przepis z Filozofii Smaku, z moimi zmianami
Składniki:
- 1 szklanka kaszy kuskus
- 1 szklanka wrzącej wody
- 150 g ciecierzycy (waga po ugotowaniu)
- pół czerwonej cebuli, poszatkowanej
- 1/2 czerwonej papryki
- 1/2 żółtej papryki
- 1/4 zielonego ogórka
- sól i pieprz
- 1/4 lub mniej chili
- 1/4 łyżeczki curry
- 1/2 łyżki oliwy z oliwek

Kaszę zalewamy szklanką wrzątku, przykrywamy talerzem i odstawiamy na ok. 3 minuty. Paprykę oraz ogórka kroimy w kostkę. W misce mieszamy kaszę z ciecierzycą oraz warzywami. Dodajemy oliwę oraz curry. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i chili. Mieszamy sałatkę i skrapiamy wierzch odrobiną oliwy z oliwek. Smacznego!

1 komentarz:

  1. miałam dokładnie tak samo - kasza kuskus od razu podbiła moje serce :) Twoja propozycja wygląda wyśmienicie! bardzo polecam spróbować wersji na słodko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...