09 grudnia 2014

Makaron z sosem arrabbiata


Makaron z sosem arrabbiata to kolejny pomysł na posiłek z serii "nie mam dziś czasu na gotowanie". Po raz pierwszy miałam przyjemność skosztować tego sosu w wykonaniu rodowitych Włochów i o ile uwielbiam ostre smaki, to ich sos był naprawdę bardzo ognisty. Wybłagałam od nich przepi, (oczywiście wpierw usłyszawszy, że z polskich składników nie odtworzę tego unikalnego smaku), a w domu zabrałam się za moją wersję arrabbiaty. 

Składniki:
-  1 puszka pomidorów bez skórki
- 1 średnia cebula, poszatkowana
- 1 papryczka chili, drobno posiekana
- 3 ząbki czosnku, drobno posiekana
- sól i świeżo zmielony pieprz
- natka pietruszki, posiekana

W garnku rozgrzać oliwę i przesmażyć cebulę. Następnie  dodać czosnek, chili oraz pomidory. Smażyć, aż zalewa z pomidorów się zredukuje, a sos zagęści. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać z makaronem penne lub spaghetti. Całość posypać natką pietruszki (opcjonalnie można dodać również starty parmezan). Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...