12 kwietnia 2015

Pierś z kurczaka w cieście francuskim

Dziś kolejny przepis z cyklu "miałam to danie zrobić sto lat temu, a zrobiłam dopiero teraz". W sieci znajdziecie mnóstwo przepisów na kurczaka pieczonego w cieście francuskim. Ja zaczęłam od prostszej wersji, bez zbędnych dodatków, a i tak efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Moje wcześniejsze obawy co do tego, że kurczak wyjdzie surowy były całkowicie bezpodstawne - wyszedł przyjemnie soczysty, czyli taki jaki lubię najbardziej. 
Francuski warkocz z kurczakiem świetnie się prezentuje i z pewnością zachwyci gości. Potrawa sama w sobie jest bardzo sycąca, dlatego proponuję podać ją z ulubioną surówką lub warzywami. 

Składniki:
- 1 duża połówka filetu z kurczaka
- 1 arkusz ciasta francuskiego
- 3 plastry sera
- 3 plastry salami
- ulubione przyprawy (dałam oregano, chilli, słodka paprykę, przyprawę do gyrosa)
- 1 jajko, rozbełtane
- sezam

Filet z kurczaka podzielić wzdłuż na 2 kawałki. Natrzeć przyprawami i odstawić do lodówki na godzinę. Plastry sera oraz salami pokroić na pół. Rozwinąć ciasto francuskie i ułożyć na nim kawałki kurczaka tak, żeby po bokach każdej części zostało ok. 8 cm. Na każdej części kurczaka ułożyć po 3 plastry salami oraz sera. Następnie po bokach każdej części zrobić nacięcia na ok. 8 cm, zostawiając odstęp ok. 1,5 cm. Niepotrzebne części ciasta odciąć. Następnie założyć pasek po lewej stronie na kurczaka, potem założyć prawy pasek i tak dalej tworząc warkocz. Jeśli nie jesteście pewni, jak to powinno wyglądać, tutaj macie obrazek. Gotowe warkocze przełożyć na blachę do pieczenia wyłożoną papierem. Posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać sezamem. Piec w temp. 200°C przez ok. 35-40 minut. Smacznego!


1 komentarz:

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...