06 listopada 2014

Najlepsze wegeburgery

Rodzina czasami przezywa mnie królikiem, ponieważ podstawą mojego odżywiania są warzywa. Nie zjem kanapki bez warzywa. Obiad bez warzyw? Nie ma mowy! Wielokrotnie myślałam o przejściu na dietę wegetariańską, lecz po 3-4 tygodniach w końcu nachodziła mnie mega ochota na mięso i musiałam ulec pokusie. Jednakże nadal lubię wszelkie warzywne czy sojowe kotlety, które śmiało mogą mi zastąpić "tradycyjne". Jedyną wadą takich kotletów jest to, że często są one suche lub łatwo się kruszą. Robiłam już do nich kilka podejść i nadal nie mogłam znaleźć przepisu, który by mnie w 100% satysfakcjonował...do czasu. Trafiłam w końcu na przepis idealny. Na wegeburgery, które mogłabym jeść codziennie. Robiłam jej kilka razy pod rząd i ciągle nie mam dość. Pisząc tego posta mam ochotę ponownie po nie sięgnąć. Nie ważne czy jesteście mięsożercami, wegetarianami czy weganami, musicie zrobić te burgery! Obiecuję, że się w nich zakochacie. 

Przepis z Jadłonomia
Składniki:
- 2 szklanki startej marchewki
- 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
- 1/2 szklanki prażonego sezamu
- 1/2 szklanki prażonego słonecznika
- 1 czerwona cebula, drobno pokrojona
- 1/2 szklanki bułki tartej
- 1/4 szklanki oleju
- 3 łyżki mąki
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżeczki pietruszki, posiekanej
- 3 cm korzeń imbiru, drobno starty
- 1/4 łyżeczki chili
- sól i pieprz

Cebulę przesmażamy na oliwie. W dużej misce mieszamy wszystkie składnik i doprawiamy je do smak solą i pieprzem. Jeśli masa nie klei się wystarczająco, dodajemy mąki lub oleju. Lepimy kotlety i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.  Pieczemy 30 minut w temperaturze 200°C. W połowie pieczenia kotlety odwracamy. Podajemy jako wegeburgery lub z warzywami. Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...