18 listopada 2014

Prosty chleb wieloziarnisty

Od dawna chodził za mną razowy chleb z ziarnami. Chciałam, żeby był szybki w przygotowaniu i nie wymagał dużego nakładu pracy. Właśnie takie wymogi spełnia dzisiejszy chleb. Po brzegi wypełniony ziarnami, z ciężkim miąższem i wspaniałym smakiem. Ja nieco kombinowała i zmieniłam proporcje ziaren dzięki czemu mój chlebek wyszedł nieco zbity, jednak mi to absolutnie nie przeszkadzało. 
Jeśli macie aktywny zakwas i lubicie chleby wieloziarniste, polecam Wam również ten przepis

Przepis z Moich Wypieków
Składniki na formę o długości 23 cm:
- 300 g mąki pszennej razowej
- 100 g mąki żytniej
- 100 g mąki pszennej chlebowej
- 10 g soli
- 10 g drożdży suchych
- 2 łyżki miodu
- 340 ml wody
- 80 g słonecznika
- 80 g pestek dyni
- 20 g maku
- 40 g sezamu
- 60 g lnu

Mąkę, sól oraz drożdże wymieszać. Stopniowo dodawać wodę, miód oraz nasiona. Wyrabiać aż ciasto będzie miękkie i elastyczne. Przykryć ściereczką i odstawić na ok. 2 h do wyrośnięcia. Po tym czasie krótko wyrobić i przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami formy. Chleb naciąć wzdłuż ostrym nożem. Pozostawić do ponownego wyrośnięcia. Piec w temp. 230°C przez ok. 30 minut. Upieczony bochenek wystudzić na kratce. Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...