02 stycznia 2015

Burgery z buraczków


Miałam tym przepisem pożegnać 2014 rok, jednak sylwestrowe przygotowania pochłonęły mnie całkowicie, dlatego zamiast żegnać stary, powitam nowy. Mikołaj przyniósł mi pod choinkę książkę "Jadłonomia"i absolutnie się w niej zakochałam. Zaraz po świętach zabrałam się za testowanie i na pierwszy ogień poszły burgery z buraczków. Robiłam już wegeburgery z marchewki, które są dla mnie największym kulinarnym odkryciem minionego roku. Te z buraczków mają piękny, intensywny kolor oraz smakują wyśmienicie! Do tego są zdrowe i bardzo pożywne. Idealnie nadają się do burgerów i z pewnością zadowolą każdego roślino i mięsożercę. 

Przepis z "Jadłonomia" Marty Dymek
Składniki:
- 2 szklanki buraków, startych na tarce o grubych oczkach
- 1 czerwona cebula, drobno posiekana
- 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
- 1 szklanka suchej kaszy jaglanej
- 1/2 szklanki prażonego słonecznika
- 1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 1/4 szklanki oleju
- 2 łyżki sosu sojowego
- 2 łyżki pietruszki, posiekanej
- 1 łyżeczka mielonej kolendry
- 1 łyżeczka imbiru
- 1/2 łyżeczki chilli
- sól i pieprz

Kaszę jaglaną gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Mieszamy ze sobą wszystkie składniki i dokładnie wyrabiamy masę. Formujemy burgery, a następnie przekładamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temp. 200°C przez 20 minut. Po tym czasie odwracamy burgery na drugą stronę i pieczemy kolejne 10-15 minut. Smacznego!

Burak cukrowy Zimowy obiad wegański

2 komentarze:

  1. ŚWIETNE BURGERY! BURACZKI UWIELBIAM, WIĘC NA PEWNO BY MI ZASMAKOWAŁY :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłam burgerów z buraków i chociaż same je uwielbiam to jakoś do burgerów mi one nie pasowały, ale chyba muszę w końcu spróbować :P Twoje wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...