24 czerwca 2010

Placuszki śniadaniowe



Naleśniki mogę jeść zawsze i wszędzie. Do pancakes podchodzę z lekkim sceptycyzmem, raz mi smakują, a raz nie. Jeśli chodzi o placuszki, to nie znalazłam swojego ulubionego przepisu aż....do dzisiejszego śniadania. Stanowi on mieszankę przepisów znalezionych na blogach. Z efektu jestem bardzo zadowolona, z pewnością jeszcze nie raz po niego sięgnę.

Składniki:
- 150 g mąki (dałam typ 450)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 160 ml mleka
- 40 g jogurtu naturalnego
- 10 g masła
- 15 g cukru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować w misce na jednolitą masę. Smażyć na lekko natłuszczonej patelni (przed usmażeniem każdego placuszka rozsmarowywałam odrobinę oleju pędzelkiem). W momencie pokazania się pęcherzyków powietrza, przewrócić na drugą stronę. Podawać z ulubionymi dodatkami ( u mnie w wersji z truskawkami, miodem i listkami świeżej mięty).




Dopełnieniem śniadania był koktajl poziomkowy. Pycha !

3 komentarze:

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...