10 kwietnia 2011

Hummus z suszonymi pomidorami

Pasta sojowa, która od dość dawna stanowi mój numer 1 wśród wszelkich smarowideł do chleba, znalazła sobie godną konkurentkę. Chociaż nie miałam jeszcze okazji zrobić klasycznego hummusu, tak wersja wzbogacona o suszone pomidory bardzo przypadła mi do gustu. Największe zaskoczenie to niesamowity smak i aromat prażonych, a następnie zmielonych ziaren sezamu (tahini). Niewielki ich dodatek wspaniale "podkręca" całą pastę. Dobrze, że od razu zrobiłam podwójną porcję.

Przepis z Salaterki
Składniki:
- pół puszki ciecierzycy
- 6 pomidorów suszonych
- duży ząbek czosnku
- 1 łyżka natki (może być suszona, wówczas dajemy mniej)
- 1 łyżeczka tahiny
- sól, pieprz (do smaku)
- 2 łyżki soku z cytryny
- 2-3 łyżki oliwy
- szczypta chilli (opcjonalnie)

Wszystkie składniki zmiksować na gładką pastę. Przechowywać w lodówce. Smacznego!

4 komentarze:

  1. ciekawa jestem, czy by mi zasmakował z dodatkiem moich ulubionych suszonych pomidorów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O... ciecierzyca?
    Nigdy nie jadłam : )

    OdpowiedzUsuń
  3. A pomidory suszone w zalewie mogą być ??

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tylko należy odsączyć je z zalewy. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...