19 września 2010

Ale meksyk! Burritos z warzywami


Gdybym miała wskazać kraj, którego kuchnia jest mi najbliższa, mój wybór padłby na Meksyk. Kuchnię meksykańską uwielbiam za różnorodność barw, proste, idealnie skomponowane składniki i ostre, wyraziste smaki. Moją pierwsza miłością było chili con carne. Później jadłam burritos, enchilade, tacos, quesadillas i za każdym razem popadałam w zachwyt. Wszystkim miłośnikom szczerze polecam sieć restauracji The Mexican, w której goszczę przy każdej możliwej okazji.
Do tego dania zabierałam się od dawna. Plan ziściłam wczoraj. Było pysznie (i ostro)! Tortille, warzywne nadzienie, salsa i guacamole. Zdążyłam zrobić tylko kilka zdjęć, ponieważ wszystko zniknęło w okamgnieniu. Polecam!

Przepis z książki "Podróżnik w kuchni"
Składniki:
- 8 tortilli
- 1 mała cebula
- 1 marchewka
- 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
- 1 ogórek
- 1 czerwona papryka
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 1 puszka kukurydzy
- 1 łyżeczka chili
- 1 łyżeczka kuminu
- 1 łyżka majeranku
- sól i pieprz
- oliwa z oliwek
Na guacamole
- 1 duże dojrzałe awokado
- sok z 1/4 cytryny
- 1 mała cebula
- 1/2 papryczki chili
- 2 łyżki posiekanej kolendry lub natki pietruszki
- sól i pieprz
Na salsę mexicana
- 3 pomidory obrane ze skórki
- 1/2 papryczki chili
- 1 mała cebula
- kilka kropli soku z cytryny
- sól i pieprz

Zaczynamy od przygotowania sosów. W malakserze miksujemy miąższ awokado z sokiem z cytryny, drobno posiekaną cebulą, papryczką chili, kolendrą bądź natką pietruszki. Doprawiamy do smaku sola i pieprzem. Tak samo postępujemy w przypadku salsy mexicana. Sosy na czas przygotowania nadzienia chowamy do lodówki. Cebulę drobno siekamy. Podsmażamy na oliwie z czosnkiem. Kukurydzę i fasolę opłukujemy, osączamy na sitku. Pozostałe warzywa kroimy w drobną kostkę. Wszystkie składniki poza ogórkiem(!) dorzucamy do przesmażonej cebuli. Dodajemy przyprawy i dusimy, aż warzywa będę miękkie, ale wciąż jędrne. Tortille podgrzewamy z obu stron na odrobinie oliwy. Wyjmujemy sosy z lodówki, nadzienie przekładamy na miseczkę. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Kobieto, przypominasz mi wakacje, te cudownie spędzone razem wakacje!!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm smakowicie meksykańska uczta!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kuchnię meksykańską;) cudowne smaki i aromaty

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...