28 września 2010

Makaron z sosem pomidorowym i pieczarkami


Z czym kojarzą się Wam Włochy? Z Rzymem, pizzą, wielkim butem, pomidorami dojrzewającymi w słońcu? Dla mnie z wszystkim po trochu, jednak smak włoskiej kuchni to przede wszystkim makaron. Niezliczone rodzaje makaronów. Uwielbiam je, wystarczy dodać kilka składników i danie gotowe. Kiedyś zajadałam się (bardzo przerobioną wersją) spaghetti alla bolognese. Obecnie często przyrządzam makaron z sosem pomidorowym, pieczarkami i boczkiem. Muszę przyznać, że gdy pierwszy raz przeczytałam ten przepis pomyślałam, że to nie jest danie dla mnie. Za pieczarkami nie przepadam, boczek też niekoniecznie mi tam odpowiadał. Jednak spróbowałam i... niespodzianka! Po prostu coś wspaniałego. Idealne połączenie smaków, intensywny aromat. Polecam!

Na podstawie książki "Kuchnia włoska. Klasyczne i nowoczesne dania."
Składniki:
- 1 mała cebula
- 2 ząbki czosnku
- 350 g pomidorów obranych ze skórki i posiekanych (można zastąpić pomidorami z puszki)
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego
- 5 suszonych pomidorów pokrojonych w słupki
- 150 g chudego boczku bez skóry
- 100 g pieczarek
- oliwa z oliwek
- sól i pieprz
- kilka gałązek tymianku


Boczek kroimy w kostkę. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki. Cebulę i czosnek drobno siekamy, przesmażamy. Dodajemy posiekane pomidory, suszone pomidory i koncentrat pomidorowy. Doprawiamy solą i pieprzem, zagotowujemy i podgrzewamy na wolnym ogniu ok. 10 minut. Boczek roztapiamy na patelni, dodajemy do niego pieczarki. Smażymy 3-4 minuty, odlewamy nadmiar tłuszczu. Przesmażone pieczarki i boczek dodajemy do sosu pomidorowego. Doprawiamy do smaku, mieszamy i chwilkę podgrzewamy. Podajemy z makaronem, posypujemy świeżym tymiankiem. Smacznego!


9 komentarzy:

  1. makaron, zdecydowanie makaron najbardziej mi się kojarzy z Italią (:
    zresztą ja wszystko co włoskie zjem ze smakiem, dzisiaj jadłam np Carbonarę, a jutro zjem Twój makaron, a co! pzeciez składniki mam (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ot, po prostu a jak pysznie:)Teraz jestem tak głodna, że... czas spać, a nie takie zdjęcia oglądać...;)
    Jeśli chodzi o smaki to... najpyszniejszą pizzę jadłam we Włoszech, i piłam pyszna kawę przy mało ruchliwej ulicy, przy maleńkim stoliku w Neapolu... do tego sznury prania, ale to było dawno... Mimo wszystko miłe wspomnienia...
    Pozdrawiam Agnieszko:)i powiem, że zachwyciłam Się twoimi zdjęciami na początku - cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. aż mam ochotę porwać Ci tę miseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie dania to ja lubie bardzo ;) Makaron to moj obiadowy number one ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubie takie jedzonko:) Twoje wyglada przepysznie, ze az slinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczny makaron! A blog bardzo ciekawy, zapisalam go sobie w ulubionych, co by czesciej do Ciebie wpadac w odwiedziny:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też najbardziej kojarzą się Włochy z makaronem. :)) Super danie!

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny przepis, pycha! polecam dodac troche cukru pudru do smaku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobilam na obiad, bylo pyszne, wszyscy się zajadali. Zupełnie nie mdłe, jak to wiele przepisów na spaghetti. Boczek nadaje tu świetny smak. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...