24 listopada 2010

Risotto warzywne


Choć konsystencja tego dania ma niewiele wspólnego z prawdziwym risottem to jest ono wyśmienite. Po raz pierwszy zrobiłam je latem, jednak zniknęło w takim szybkim tempie, że nie zdążyłam zrobić zdjęć. Korzystając z chwili wolnego czasu zrobiłam je ponownie. Od razu poprawił mi się humor, przypomniały ciepłe, słonecznie wakacyjne dni. Kilka prostych składników i pyszne obiad gotowy.

Przepis z "Biblioteczki Poradnika Domowego"
Składniki:
- 1,5 szklanki ryżu (dałam naturalny brązowy)
- 1 łyżeczka masła
- 60 dag różnych warzyw (dałam włoszczyznę: marchew, por, seler, pietruszka)
- pół główki kapusty włoskiej
- 2 pomidory bez skórki
- 25 dag zielonego groszku
- 1 mała cebula, posiekana
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżka sosu sojowego
- sól, pieprz, chilli, imbir
- 2 łyżki uprażonych orzeszków arachidowych

Ryż zalać 3 szklankami wrzątku z dodatkiem soli i 1 łyżeczki masła. Ugotować na sypko. Warzywa korzeniowe, kapustę, pomidory drobno pokroić. Cebulę zeszklić na oliwie, dodać pozostałe warzywa. Posolić, polać sosem sojowym, doprawić do smaku chilli, pieprzem i imbirem. Dusić pod przykryciem do miękkości, pod koniec dodać groszek. Ryż i warzywa wymieszać, jeśli konieczne to ponownie doprawić. Gotowe danie posypać prażonymi orzeszkami. Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Wyśmienicie wygląda! Ma dużo ciekawych składników i fajnie się prezentuje na liściach kapusty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, z listy przepisów wnioskuję że musi być pyszne. A orzeszki utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że smakuje świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. przepysznie się zapowiada takie risotto!

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wygląda - chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie polecam, bo jest warte spróbowania! :) a przy tym takie łatwe w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te orzeszki muszą nadawać daniu niesamowity smak!
    Risotto... pierwsze skojarzenie: "Piekielna Kuchnia Gordona"... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniałe danie z orzeszkami. do pochrupania ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...