21 listopada 2010

Szarlotka tatrzańska


Do tego przepisu zabierałam się przeszło miesiąc. Powód? Otóż nigdzie nie mogłam dostać szarych renet, a bez nich ani rusz. Choć są to najbrzydsze jabłka, do szarlotek pasują idealnie. Jeśli chodzi o ciasto to muszę przyznać, iż jest to jedna z lepszych szarlotek jakie jadłam. Warstwy kruchego ciasta, a pomiędzy nimi kwaskowy jabłkowy raj z nutą cynamonu. Koniecznie musicie ją zrobić!

Przepis z Chilli Bite, forma wielkości ok. 24x28 cm
Składniki:
Ciasto
- 500 g mąki krupczatki
- 250g margaryny
- 90g cukru pudru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 żółtka
- 2 łyżki śmietany

- 3 kg szarej renety (dałam 2 kg)
- 3 łyżki cukru pudru
- 2 łyżeczki cynamonu

Posiekaj szybko zimną margarynę z mąką, cukrem i proszkiem do pieczenia. Dodaj zimne żółtka i śmietanę. Zagnieć ciasto, podziel na 3 części w stosunku 2:1. Większą wylep wyłożoną papierem blachę do pieczenia. Włóż do lodówki na min. 1 godzinę. Resztę ciasta schowaj do zamrażalnika. Jabłka obierz, usuń gniazda nasienne, podziel na 4 ćwiartki. Pokrój na cieniutkie plasterki lub zetrzyj na tarce. Delikatnie wymieszaj z cukrem i cynamonem. gdy spód będzie gotowy, wyłóż na niego jabłka, wyrównaj wierzch. Wyjmij ciasto z zamrażalnika, zetrzyj na warstwę jabłek. Piecz w tem. 160ºC przez 60-80 minut. Po ostudzeniu posyp cukrem pudrem. Smacznego!


9 komentarzy:

  1. Wyjątkowo wysoka warstwa jabłek. Idealny

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała, nie robiłam takiej jeszcze, ale kiedys na pewno sie skusze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szare renety (tak samo jak złote renety, jednak małlo kto wie że istnieją) rzeczywiście są trudne do zdobycia. Moja Babciam a drzewko jeszcze jednej jakiejś starej odmiany i też jest idealna do szarlotek, kwaśna i twarda..

    Ja pamiętam jak w schronisku na szlaku.. z moim Partnerem zajadaliśmy się zmarznięci takim wielkim kawałkiem szarlotki..

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie! już mam na nią ochotę z gałką lodów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szare renety uwielbia mój Tato. Nie tylko w szarlotce. I pamiętam, że zawsze niezmiernie mnie to bawiło, jak na wszystkich straganach szukał najbrzydszych z dostępnych owoców...
    Tato wie co dobre ;)
    Tatrzańska szarlotka jeszcze przede mną. Zrobię przy okazji jakiejś górskiej wyprawy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekna jest! A ja tak uwielbiam szarlotki!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Ciasta z jabłkami są the best!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...