11 maja 2012

Burgery z czerwonej fasoli

Moją kolejna propozycją w akcji Hola Mexico są bardzo dobre i sycące burgery z czerwonej fasoli - jednego z najpopularniejszych składników kuchni meksykańskiej. Podałam je w tradycyjnej bułce hamburgerowej z dodatkiem sałaty, cebuli, pomidora oraz delikatnego sosu ziołowego z limonką. Bardzo Nam smakowały i z pewnością jeszcze nie raz je powtórzę.


Przepis z BBC Good Food (z moimi zmianami)
Składniki:
- 2 puszki czerwonej fasoli
- 6 łyżek bułki tartej
- 1 jajko
- 1 łyżka ketchupu
- 1 łyżka sosu chili
- 1/2 cebuli, drobno pokrojonej
- 2 łyżeczki słodkiej papryki

Fasole odsączyć z zalewy. Wrzucić do malaksera i rozdrobnić. Dodać pozostałe składniki i zmiksować do uzyskania gęstej, w miarę jednolitej konsystencji. Następnie uformować z masy 6-8 burgerów. Smażyć je na patelni grillowej z obu stron. Podawać z ulubionymi dodatkami na ciepło bądź zimno. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Robiłam kilka razy kulki z czerwonej fasoli i bardzo mi smakowały. Takie burgery będą następne w kolejce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. hola, hola! takie burgery, aż żal i grzech jest sobie odmówić, w przeciwieństwi do fast foodów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam je i często do nich wracam. Są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też je robiłam i zgadzam się, że są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladaja super :) jeszcze nigdy nie jadlam ani nie robilam takich burgerow. Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. a na cholere to jajko...
    moze lepiej weganskie wrzucac przepisy, wiecej osob sie skusi. pozdrawiam!!!!!

    produkt uboczny jajek
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439689429394430&set=a.435400836489956.107783.195829340447108&type=1&theater

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...