03 sierpnia 2010

Kruche babeczki z wiśniami


Sezon wiśniowy w pełni. Bardzo lubię te owoce i staram się je eksploatować na wszelkie możliwe sposoby. W weekend zrobiłam kruche babeczki, na które przepis znalazłam na tym blogu. Decyzję o ich wykonaniu podjęłam spontanicznie i jak się okazało w trakcie robienie nie miałam wszystkich potrzebnych składników. Dałam jednak radę wprowadzając kilka zmian. Babeczki wyszły rewelacyjne.

Składniki
na ciasto:
- 250 g przesianej mąki
- 125 g masła
- 125 g cukru
- 1 jajko
na nadzienie:
- 700 g wiśni
- 120 g brązowego cukru
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki wody
- 10 g masła
- aromat migdałowy
Tak jak pisałam, nie miałam wystarczającej ilości wiśni, dlatego połowę babeczek zrobiłam z domową konfiturą wiśniową z całymi owocami i też było dobrze.

Masło rozetrzeć z mąką, dodać cukier i jajko. Zagnieść gładkie ciasto i wstawić do lodówki na 1-2 h. W tym czasie przygotować nadzienie. Wiśnie wydrylować. Przełożyć je do garnka wraz z sokiem, który puściły, wsypać cukier. Gotować na małym ogniu ok. 10 min. aż cukier dobrze się rozpuści. W kubeczku wymieszać mąkę ziemniaczaną z wodą. Wlać do wiśni i cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z ognia, dodać masło i aromat migdałowy, wymieszać. Ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na 3 kawałki. Jeden z nich schować ponownie do lodówki. Pozostałymi 2 kawałkami wyłożyć wysmarowane tłuszczem foremki. Piekarnik nagrzać do 180ºC, piec korpusy przez ok. 5 minut. Następnie do każdej babeczki włożyć po porcji nadzienia wiśniowego. Gdy zapełnimy wszystkie foremki, wyjąć ciasto z lodówki. Z pozostałego kawałka należy wykonać wierzch babeczek. Jedni wolą małe paseczki, drudzy "czapeczki", dlatego decyzje pozostawiam Wam. Babeczki wkładamy do piekarnika i pieczemy kolejne 15-20 minut, aż wierzch ładnie się zrumieni. Dobrze wystudzone delikatnie wyjmujemy z foremek. Można z wierzchu oprószyć je cukrem pudrem. Smacznego!


5 komentarzy:

  1. są piękne
    i patera Twoja niesamowicie mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ masz prześliczną paterę!
    I babeczki z uroczą krateczką...

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają tak delikatnie i uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Małe dzieła sztuki z nich ! Piękne !

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tu pięknie się zrobiło! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...