02 października 2010

Chlebek bananowo-jabłkowy


Dni są coraz chłodniejsze. Słońce wychodzi zza chmur tylko na chwilkę, po czym błyskawicznie znika. Wieczorów nie spędzam już na dworze, w ogrodzie, czytając książkę. Teraz spędzam je ze szklanką ulubionej herbaty i kawałkiem ciasta, przerzucając gazetę. Oczywiście nie zawsze mogę sobie pozwolić na taką przyjemność. Wczoraj miałam sposobność zrelaksować się w ten sposób. Potrzebowałam tylko "czegoś słodkiego". Przeglądając ulubione blogi natrafiłam na przepis, który od razu zdobył moje serce. Zawsze mam problem z określeniem tego typu wypieków. Ani to pieczywo, ani ciasto. Jedno jest pewne. Idealnie pasuje do ciepłej herbaty i leniwego wieczoru.

Przepis ze strony Sweet art (z moimi zmianami)
Składniki:
- 170 g mąki pszennej
- 100 g płatków owsianych
- 25 g otrąb pszennych
- 25 g siemienia lnianego
- 75 g cukru trzcinowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu
- 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej
- szczypta soli
- 2 jajka
- 1 średnie jabłko
- 2 średnie banany
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 50 g jogurtu naturalnego

Jabłko obrać, wykroić gniazda nasienne. Poddusić na patelni z ok. 1/4 szklanki wody. Banany rozgnieść widelcem, wymieszać z oliwą i jogurtem. Jajka ubić z cukrem na puszysta masę. Mąkę, proszek do pieczenia, sól, płatki, siemię, otręby i przyprawy wymieszać. Uprażone jabłka dodać do bananów i zmiksować na dość płynną masę. Do suchych składników dodać mieszankę jabłkowo-bananową, a następnie ubite jajka z cukrem. Dokładnie wymieszać. Formę o długości ok. 25 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać masę, wyrównać wierzch. Piec przez 45-55 minut w tem. 180°C. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Owocowy chlebek! Ze smakami jesieni, bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chlebki z bananem zawsze wychodzą cudnie, dobry wybór:) cudne wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeeeej, to musi być pyszne! Bo jak wiadomo- to co z bananami, zawsze smakuje najlepiej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko w cieście są banany, to biorę w ciemno :D Wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  5. już wiele razy miałam na niego ochotę.
    i w końcu go chyba upiekę.
    a Twój... wygląda wspaniale ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba pomysł na taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...