13 maja 2011

Stokrotki - babeczki z kajmakiem

Na blogach królują nowalijki, szparagi i rabarbar. Ten ostatni kojarzy mi się z przedszkolem, kiedy to do obiadu podawano kompot z rabarbaru, a ja zawsze znajdywałam jakieś "ale", byle uniknąć jego wypicia. Od tamtego okresu nigdy dobrowolnie nie sięgnęłam po rabarbar, jednak wspaniałe przepisy, które można znaleźć na Waszych blogach zachęcają mnie do podjęcia próby i przygotowania jakiejś słodkości z jego wykorzystaniem. A jak już o słodkościach mowa, to prezentuję Wam małe, słodkie babeczki, które dla wielu mogą kojarzyć się ze świętami wielkanocnymi, lecz warto je zrobić o każdej porze roku.

Przepis na ciasto z Moich Wypieków
Składniki:
- 350 g mąki krupczatki krupczatki
- 100 g cukru
- 200 g masła
- 1 łyżka gęstej śmietany
- 2 żółtka
- 400 g masy kajmakowej
- migdały w słupkach i żurawina

Mąkę przesiać, dodać masło, posiekać. Następnie dodać żółtka, cukier, śmietanę, szybciutko zagnieść, owinąć folią. Odłożyć na 1-2 godziny do lodówki. Wylepiać ciastem foremki do babeczek. Piec korpusy w temp. 200ºC przez 15-20 minut. Ostudzić, wyjąć z foremek, nakładać równe porcje kajmaku. Na wierzchu zrobić stokrotki z migdałów i żurawiny. Smacznego!


4 komentarze:

  1. bardzo pomysłowe:) ślicznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne na wiosenne spotkania przy herbatce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodko wyglądają i zapewne też tak smakują : )

    OdpowiedzUsuń
  4. O jakie ładne maleństwa :)
    A ja robiłam podobne kwiatuszki na mazurku, tez kajmakiem. Lubię takie zabawy bakaliami :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...