25 września 2011

Ciastka czekoladowe z orzechami brazylijskimi

Muszę się do czegoś przyznać. Jestem prawdziwym potworem ciasteczkowym. Ciastka waniliowe, czekoladowe, owsiane, z dodatkami lub bez, lubię je wszystkie. Dzisiejsze są idealnie chrupkie, z dużą ilością czekolady, moimi ulubionymi orzechami brazylijskimi i wspaniałą nutą cynamonu. Zróbcie je koniecznie!

Przepis Dana Leparda
Składniki:
- 125 g miękkiego masła
- 225 g cukru brązowego (dałam 190)
- 1 jajko
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 25 g kakao
- 3/4 łyżeczki cynamonu
- 175 g mąki
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 200 g czekolady (dałam tabliczkę gorzkiej i mlecznej)
- 150 g orzechów brazylijskich

Cukier ucieramy z masłem i ekstraktem z wanilii. Dodajemy jajko, cynamon i kakao, mieszamy. Dodajemy mąkę i sodę, całość dokładnie łączymy. Orzechy i czekoladę siekamy na kawałeczki. Dodajemy do masy i wyrabiamy ręką bądź mikserem. Formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez 10-12 minut w temp. 180ºC. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. A ja się ostatnio stałam czekoladowym potworem ;) Kradnę więc kilka i uciekam.

    OdpowiedzUsuń
  2. super te ciasteczka, trzeba się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie chrupiące ciasteczka to ja bym zjadła;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ciasteczkowego potworka i jego wypieki : ))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wlasnie upieklam te ciasteczka I sa przepyszne! Co prawda nie mialam extraktu vaniliowego ale dodalam troche cukru waniliowego I tez sa super takze polecam I dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. niebo w gębie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...