02 września 2011

Włoskie bułeczki z suszonymi pomidorami

Bułeczki z suszonymi pomidorami już raz pojawiły się na blogu. Bardzo mi smakowały, dlatego postanowiłam zrobić kolejne, tym razem korzystając z przepisu z mojej ulubionej książki. Choć na pozór bułeczki są do siebie bardzo podobne, to o ile zrobiliście te z przepisu tutaj, piekąc, a raczej jedząc dzisiejsze na pewno poczujecie różnicę. Ich miąższ jest pulchny i mięciutki. W smaku dominują suszone pomidory, które nadają im jednocześnie piękny kolor. Zachęcam do pieczenia i wybrania Waszego faworyta.

Przepis z "Kuchnia włoska", wydawnictwo Parragon
Składniki:
- 250 g mąki
- 3/4 łyżeczki soli
- 7 g suszonych drożdży
- 50 ml oliwy z oliwek
- 50 ml wody
- 3 łyżki letniego mleka
- 2 jajka, roztrzepane
- 60 g suszonych pomidorów

Mąkę z solą przesiać do miski, wymieszać z drożdżami. Dodać masło, mleko, wodę oraz jajka i wszystko wyrobić na elastyczne ciasto. Umieścić w natłuszczonej misce, przykryć i postawić w ciepłym miejscu na 1/1,5 h, aż podwoi swoją objętość. Potem znów wyrabiać przez ok. 3 minuty. Pomidory zagnieść z ciastem. Ciasto podzielić na 8-10 kulek. Uformować bułeczki i zostawić do wyrośnięcia na 30 minut. Piec w temp. 200ºC przez ok. 15 minut. Smacznego!


14 komentarzy:

  1. Wyglądają prześlicznie. Uwielbiam pieczywo z suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam suszone pomidory, osobno i ze wszystkim z czym da się je połączyć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na taką apetyt, zdążysz wysłać do kolacji? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszą mieć nieziemski aromat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają ślicznie - są takie okrąglutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno ich aromat dzięki pomidorom był nieziemski;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam suszone pomidory! Chętnie podwędziłabym Ci jedną taka bułeczkę. Pięknie ci wyrosły, okraglutkie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Co jak co, ale te bułeczki wyglądają naprawdę wspaniale. :) Na pewno kiedyś spróbuję je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygladaja przeslicznie! Robilam juz chleb z suszonymi pomidorami i jego smak mnie zachwycil. Teraz pora na twoje buleczki (jedne i drugie).

    OdpowiedzUsuń
  10. oszałamiający aromat. prawda?
    już go sobie wyobrażam ;]


    http://www.karmel-itka.blogspot.com
    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałam dzis ten przepis, ale zupełnie nie wyszedł. Ciasto sie kleiło, starczylo na niewielkie 3 byłeczki. Nie wiem czy to kwestia przepisu czy ja cos zle zrobiłam.
      W każdym razie okazały się porażką... :(

      Usuń
  11. Bułeczki wychodzą niewielkie, ale z tego co pamiętam, otrzymałam około 9, może ciasto Ci w ogóle nie wyrosło? A przy wyrabianiu trochę się klei za sprawą oliwy i pomidorów, lecz można uformować bułeczki. Naprawdę nie wiem, co mogło źle pójść.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam pytanie:) ile masła trzeba dodać?:>pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodajemy oliwę, masło nie jest już potrzebne. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...