30 czerwca 2012

Puszyste jagodzianki

Ile znacie przepisów, o których można powiedzieć "idealne"? Ja mam kilka niezawodnych receptur, do których będę wracać latami, które sprawdzą się zawsze i wszędzie, nigdy nie zawiodą. Wczoraj dość wąskie grono powiększyło się o kolejny przepis. Wbrew temu, co sugeruje tytuł wpisu, nie będą to jagodzianki. Będzie to przepis na najlepsze ciasto na bułeczki. Jeszcze nigdy nie jadłam tak mięciutkich, puszystych, tak wspaniale maślanych bułeczek. Zrobiłam je w 2 wariantach : większość upiekłam z jagodami, a gdy moje ukochane owoce leśne się skończyły, zastąpiłam je czarną porzeczką. Nie potrafię opisać jak były pyszne, prawdziwe "niebo w gębie". Koniecznie musicie je zrobić!


Przepis z bloga Makagigi
Składniki na 9 bułeczek:
- 12,5 g świeżych drożdży
- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki mleka, letniego
- 7 łyżek cukru
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 2 żółtka
- skórka otarta z 1 cytryny
- 4 łyżki masła, rozpuszczonego i ostudzonego
- ok. 300 g jagód


Z drożdży, mleka, łyżki cukru i łyżki mąki zrobić zaczyn. Zostawić w ciepłym miejscu, aż się "napuszy". Żółtka utrzeć z pozostałym cukrem. Wymieszać razem wszystkie składniki i zagnieść miękkie, elastyczne ciasto. Odstawić na 1 h do wyrośnięcia. Następnie podzielić na 9 części, każdą rozpłaszczyć, nakładać jagody i formować bułeczki. Przełożyć na blachę do pieczenia i odstawić na kolejną godzinę w ciepłym miejscu. Przed pieczeniem posypać kruszonką lub posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec w temp. 175°C przez 15-20 minut. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Ta kruszonka na jagodach wygląda jak malutkie obłoczki na niebie :) Pysznie i owocowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. po takich pochwałach - zapisuję przepis i lecę po drożdże :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne! porywam jedną..
    a jakie wspaniałe byłyby cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jagodzianki którymi zajadam się w moim domu wyglądają zupelnie inaczej niż te Twoje, które bardzo zainteresowały mnie odmiennym kształtem! ; )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...