17 sierpnia 2012

Drożdżowe bułeczki z serem i malinami

Też tak macie, że jak najdzie Was ochota na tą jedną, konkretną rzecz łatwo nie odpuścicie? Chociaż w pobliżu znajdowałoby się tysiąc pysznych substytutów, nie dajecie tak łatwo zbić się z pantałyku. Ja miałam tak ostatnio. Zachciało mi się drożdżówek, ale nie byle jakich drożdżówek. Koniecznie z serkiem i malinami. Jeszcze nie spotkałam w sklepie takiej konfiguracji, dlatego jedyne, co mi zostało, to zakasać rękawy, i zabrać się do roboty. Efekty? Tylko spójrzcie na zdjęcia, one tłumaczą wszystko. Bułeczki wyszyły pyszne! Oczywiście  najlepsze zaraz po upieczeniu (od kilku lat ignoruję uwagi, że ciepłe drożdżowe jest niezdrowe). Jedyną wadą, jakiej się dopatrzyłam to fakt, że dość szybko tracą na świeżości, na drugi dzień są zdecydowanie mniej pulchne niż pierwszego, jednak smak i wygląd rekompensuje mi te drobne uchybienie. 
Składniki na 12-14 bułeczek:
Ciasto drożdżowe:
- 500 g mąki
- 8 g suszonych drożdży
- 250 ml mleka, letniego
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 60 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
- 4 łyżki cukru
- 1 łyżka cukru waniliowego
Masa serowa:
- 350 g sera 3-krotnie mielonego
- 1 jajko
- 3 łyżki cukru pudru
- 2 łyżki cukru waniliowego
Dodatkowo:
- ok. 200 - 300 g malin
- migdały w słupkach

Zaczynamy od przygotowania ciasta drożdżowego. Mąkę mieszamy z drożdżami oraz cukrem. Dolewamy mleko oraz dodajemy jajko i żółtko. Całość krótko wyrabiamy. Następnie dodajemy masło i zagniatamy miękkie, lśniące ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1,5-2 h. Po tym czasie odgazowujemy, dzielimy na 12-14 części. Z każdej formujemy bułeczkę, lekko rozpłaszczamy. Odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na 30 minut. W tym czasie łączymy składniki z masy serowej. W każdej bułeczce za pomocą szklanki lub kieliszka robimy wgłębnie. Do środka nakładamy porcję sera, kilka sztuk malin oraz posypujemy migdałami. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190ºC przez 18-20 minut. Przed podaniem dekorujemy jeszcze każdą bułeczkę kilkoma malinami. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam połaczenie sera i owoców na drożdżówce :-)
    Twoje wyglądają baaaaardzo apetycznie i pięknie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do malinowej akcji z nagrodami! :)
    zmiksowani.pl/akcje-kulinarne/w-malinowym-raju

    OdpowiedzUsuń
  3. Maliny to jedne z najlepszych owoców ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ser + maliny ? To musi być połączenie idealne !

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ one śliczne!!!
    mam dokładnie to samo - jak najdzie na coś ochota, trzeba to mieć :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...