20 stycznia 2011

Ciasto tropikalne

Na chwilkę przeniosłam się do ciepłych krajów. Połączyłam banany z mango, dodałam kandyzowanego ananasa, dosypałam wiórki kokosowe. Prawdziwa egzotyka! Efekt znacznie przerósł moje oczekiwania. Wilgotne ciasto, w którym dominuje smak bananów oraz zniewalający zapachu cynamonu i gałki muszkatołowej. Z podanych składników otrzymacie jeden bardzo długi (35 cm) lub 2 mniejsze chlebki (20 cm). Koniecznie musicie je zrobić!

Składniki:
- 200 g masła
- 3 szklanki mąki pszennej
- 1 szklanka brązowego cukru
- 3 jajka
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 40 dag bananów
- 1 średnie mango
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 150 g kandyzowanego ananasa
- 1/2 szklanki wiórek kokosowych

Obieramy mango i banany. Kroimy na mniejsze kawałki, miksujemy. Masło ucieramy z cukrem, dodajemy po jednym jajku nie przerywając ucierania. W misce mieszamy mąkę, sól, proszek do pieczenia, przyprawy. Dodajemy zmiksowane owoce, mieszamy. Wsypujemy wiórki kokosowe i kandyzowanego ananasa. Łączymy z masą maślaną i dokładnie mieszamy. Przekładamy do długiego "korytka" lub 2 mniejszych foremek wyłożonych papierem do pieczenia. Pieczemy 50-70 minut w tem. 180ºC. Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Agnieszko! Lubię takie ciasta, idealne do herbaty, choć ja pewnie zaparzyłabym sobie kawę:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej zimy fanatycznie piekę takie chlebki...o tak, zdecydowanie muszę to zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  3. chetnie bym takie ciacho sobie zjadla do goracej herbatki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne na poprawę humoru przy tej parszywej pogodzie.
    cudowne ciasto. tak niebiańsko aromatyczne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie bardziej lubię takie 'suche' ciasta niż z kremami itp...

    OdpowiedzUsuń
  6. tropikalne ciasto w zimie? ja się na to piszę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...