14 lutego 2011

Chocolate chip muffins


Walentynki, utożsamiane głównie z pluszowymi misiami, czerwonymi serduszkami i różnorodnymi bombonierkami, kojarzą mi się z czekoladą. Korzystając z okazji postanowiłam zrobić bardzo czekoladowe muffiny, które widziałam w jednym z programów Nigelli. Jak każde muffiny - proste wykonanie, a cieszą podniebienie. Te są intensywnie czekoladowe, z pysznymi kawałkami czekolady, które przy każdym kęsie rozpływają się w ustach. Jeśli lubicie tego typu wypieki, nie sposób ominąć ten przepis.

Przepis Nigelli Lawson
Składniki:
- 250 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody
- 175 g cukru (dałam 150g)
- 150 g posiekanej czekolady (dałam 100g mlecznej i 50g gorzkiej)
- 2 łyżki kakao
- 1 dużej jajko
- 90 ml oleju
- 250 ml mleka
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

W jednej misce mieszamy wszystkie składniki "mokre", w drugiej składniki "suche" (trochę czekolady zostawić do posypania muffinek). Wlewamy "mokre" do "suchych", mieszamy. Formy do muffin wyłożone papilotkami napełniamy czekoladową masą, po wierzchu posypujemy czekoladą. Pieczemy ok. 20 minut w tem. 200ºC. Smacznego!


16 komentarzy:

  1. Muffiny czekoladowe są zdecydowanie najlepsze. Miałam gdzieś cudowny przepis na muffiny czekoladowe z wiśniami, ale się zagubił w kuchennym ferworze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne. I, podobnie jak Wiosenka, dawno żadnych muffinek nie piekłam. Coś mi się widzi, że wkrótce zawitają w mojej kuchni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Muffiny czekoladowe uwielbiam, a mimo to piekę je bardzo rzadko. Żałuję - szczególnie gdy patrzę na Twoje cudeńka!

    OdpowiedzUsuń
  4. czekoladowe... pycha! sliczna patera:)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ja od razu porywam jedną, bo gdy dłużej będę na nie patrzeć to porwę wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Były przepyszne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie cudownie czekoladowe muffinki są idealne na ten weekend:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic nie pobije czekoladowych muffinek:) Super przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, mam pytanie, a kakao się nie dodaje?

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy: masz rację, dodaje się kakao (2 łyżki), zapomniałam napisać. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, zaraz "naprawię". :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za szybką odpowiedź, nie wiem dlaczego jestem anonimowa?pozdrawiam wyszły przepyszne, dzisiaj robię znowu

    OdpowiedzUsuń
  12. a gdzie kupic ekstrat z wanilii lub czym go zastapic?

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że ekstrakt można kupić w delikatesach typu Alma, Bomi, Piotr i Paweł. Nie zastępowałabym go żadnym olejkiem waniliowym, jeśli nie mamy, to lepiej pominąć. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...